• Drukuj

W wyniku zakończenia oceny wniosków, dotyczących projektów złożonych w ramach naboru Programu Edukacja EOG Komponent III – partnerstwa instytucjonalne na rzecz poprawy jakości i dopasowania kształcenia i szkolenia zawodowego (VET) oraz zawodowego kształcenia ustawicznego, ppkt b. wymiana doświadczeń i dobrych praktyk, organizacja wspólnych inicjatyw z partnerami z Państw-Darczyńców - finansowanego ze środków Mechanizmu Finansowego Europejskiego Obszaru Gospodarczego na lata 2014 – 2021, wniosek EOG/19/K3/W/0023 pn. „Development of vocational education aiming at social inclusion – Polish-Scandinavian exchange of experience and good practices” złożony przez Gminę Miasta Toruń 15 września 2019 roku został zatwierdzony do dofinansowania przez Fundację Rozwoju Systemu Edukacji operatora Programu Edukacja EOG w Polsce.

Data rozpoczęcia projektu: 1 marca 2020 roku

Data zakończenia projektu: 28 lutego 2021 roku

Całkowita wartość projektu: 99 040,00 Euro

W rocznym projekcie uczestniczą Gmina Miasta Toruń jako lider oraz partnerzy: Fitjar vidaregåande skule z Norwegii oraz IÐAN fræöslusetur ehf z Islandii – instytucje kształcenia zawodowego i ustawicznego.

 Projekt został napisany w odpowiedzi na potrzeby edukacyjne kadry zarządzającej, nauczycieli oraz uczniów szkół zawodowych, toruńskich i skandynawskich instytucji VET w zakresie metodyki dualnego kształcenia zawodowego z wykorzystaniem ICT, poprzez uczestnictwo w zagranicznych mobilnościach szkoleniowych do instytucji partnerskich w Norwegii, Islandii i w Polsce.  Głównym celem projektu jest podniesienie kompetencji zawodowych i językowych dwudziestu pięciu przedstawicieli kadry zarządzającej i nauczycieli/instruktorów zawodu.

 Cele szczegółowe projektu, wspierające cel główny to:

- poznanie systemów kształcenia zawodowego w Polsce, Norwegii i Islandii wobec zmieniających się potrzeb ekonomicznych i społecznych, m.in. kształcenia dualnego, współpracy z pracodawcami, promocji VET,

- poznanie i porównanie oferty kształcenia zawodowego, programów nauczania, systemu egzaminów zewnętrznych, metod nauczania, bazy dydaktycznej wykorzystania ICT dostosowanych do potrzeb rynku pracy,

- rozwój edukacji włączającej, wzmacnianie przedsiębiorczości i kreatywności uczniów szkół zawodowych, w tym niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie oraz zagrożonych niedostosowaniem,

- doskonalenie kompetencji zawodowych kadry zarządzającej i nauczycieli pracujących w sektorze VET.

Ocena eksperta:

Projekt został oceniony merytorycznie przez dwóch niezależnych ekspertów:

Cel projektu, jakim jest nawiązanie partnerstwa instytucjonalnego, mającego na celu poprawę jakości kształcenia zawodowego poprzez podniesienie kompetencji kadry zarządzającej i nauczycieli zawodu, dzięki wymianie dobrych praktyk z partnerami z krajów darczyńców w pełni wpisuje się w cele Programu Edukacja. Cel ten jest jasno opisany i możliwy do zrealizowania poprzez zaplanowane działania. Dobór partnerów jest właściwy dla wszystkich trzech instytucji. Zaplanowano szereg działań upowszechniających, umożliwiających dotarcie do grup docelowych. Wszystkie instytucje biorące udział w projekcie skorzystają z wypracowanych w jego ramach rezultatów.